Ana içeriğe atla

İŞ DÜNYASINDA LİNKEDİN

Linkedin  

Sosyal ağlar konusunda zamanınızı boşa harcadığınızı düşünüyorsanız, daha verimli bir ağda var olmak isterseniz yeni bir adres artık ‘linkedin’. Linkedin de sizleri nelerin beklediğine bir göz atalım bu yazımızda. Belki de işinizi değiştirmek daha iyi imkanlar ve maaş için bir fırsat yakalamış olacaksınız. Fazla meraklandırmadan incelmemize başlayalım isterseniz.
Linkedin Nedir?
  Sosyal ağlar günümüzde internet dünyasının vazgeçilmez unsurları olarak değerlendirilmektedir. Oldukça yaygınlaşan ve sayıları artan bu sosyal medya ağları ile pek çok kişi birbiriyle iletişime geçmekte, fotoğraf ve video paylaşımı yapmakta hatta dijital ortamda CV hazırlayabilmektedir. Sosyal medyanın farklı bir yerinde yer alan Linkedin, iş aramakta olan ve işveren kişilerin kullandıkları, iş hayatlarıyla ilgili bilgilerin paylaşılması şeklinde kullanılan sosyal bir ağdır.
·         İş dünyasındaki kişilerin diğer kişilerle iletişim kurmasını ve bilgi alışverişi yapmasını amaçlayan profesyonel sosyal paylaşım platformudur.
·         Aralık 2002'de kurulan LinkedIn'in web sayfası 5 Mayıs 2003'te kullanıma açıldı.
·         2006 yılında 20 milyon kez görüntülenen LinkedIn, Haziran 2013'te ise 200 farklı ülkeden 200 milyonun üzerinde kayıtlı kullanıcıya ulaştı.
·         LinkedIn sitesi, aralarında Türkçe'nin de bulunduğu 20 dilde hizmet vermektedir.

  Diğer sosyal ağlardan farklı olarak eğlence amacıyla değil iş bulmak, iş vermek gibi daha ciddi amaçlar için kullanılan Linkedin dünyanın en geniş profesyonel ağlarından biridir. Dijital ortamda hazırlanan CV’niz sayesinde iş başvuruları yapabilir, iş ilanlarını takip edebilirsiniz. Eğer işverenseniz de aradığınız kriterlerde ve meslekte birini rahatlıkla bulup, iletişime geçebilirsiniz. Basit bir üyelik işleminden sonra kişisel bilgilerinizi girebilir ve size kariyer imkanı sunan birçok iş ağına ulaşabilirsiniz.
Linkedin Ne İşe Yarar?
Linkedin’in temel kullanım amacı iş başvurusu yapmak isteyen kişilerin kolay bir şekilde iş başvurularını gerçekleştirebilmeleri, yapılan sunumlar, dosyalar ve pek çok kitabın rahat bir şekilde paylaşılması, blogların kolay bir şekilde reklamının yapılması, iş hayatıyla ilgili konularla ilgili bilgi alışverişi yapılması gibi daha birçok konuda fayda elde etmektir. İnternet ortamı üzerinde oluşturacağınız bu dijital CV sayesinde ilgili olduğunuz alandaki kişilerle iletişime geçmek, şirketleri takip etmek daha kolay bir hal alacaktır.
·         Çevrimiçi profesyonel kimliğinizi oluşturun ve iş ve okul arkadaşlarınız ile bağlantıda kalın.
·         Profesyonel fırsatları, iş anlaşmalarını ve yeni girişimleri keşfedin.
·         Yaptığınız işte en iyisi olmanız için gerek duyduğunuz en yeni haberleri, fikirleri ve içgörüleri öğrenin.
Diğer sosyal ağlardan farkı
¢  Eğlence amacıyla değil iş bulmak, iş vermek gibi daha ciddi amaçlar için kullanılan Linkedin dünyanın en geniş profesyonel ağlarından biridir.
¢  Dijital ortamda hazırlanan CV’niz sayesinde iş başvuruları yapabilir, iş ilanlarını takip edebilirsiniz.
¢  Eğer işverenseniz de aradığınız kriterlerde ve meslekte birini rahatlıkla bulup, iletişime geçebilirsiniz.
¢  Basit bir üyelik işleminden sonra kişisel bilgilerinizi girebilir ve size kariyer imkanı sunan birçok iş ağına ulaşabilirsiniz.
¢  Linkedin’de oluşturulmuş gruplar; meslek ve iş dalları daha önceden değinilmiş ya da değinilmemiş birçok güncel konuyla birlikte küresel ölçülerde herkes tarafından paylaşılabilen ve bilgi alışverişi yapılabilmesine imkân vermekte olan oldukça kaliteli topluluklardan oluşmaktadır.
¢  Linkedin’de birçok grup bulunmakta ancak kullanıcılar bu gruplardan yalnızca 50 tanesine üye olabilmektedir.
¢  Daha önce tanımadığınız fakat alanında oldukça faydalı paylaşımlarda bulunan ve popüler olan birçok kişiyle de etkileşimde bulunma fırsatını yakalayabilirsiniz.

Artık sosyal medya canavarını kendi çıkar ve kariyeriniz doğrultusunda kullanma olanağı bula bileceğiniz bir uygulamayla tanışmış oldunuz. Fazla detaylandırmadan aynı zamanda kültürel farkındalığınızı da artırabilecek, iş dünyasının gözde uygulamalarından biri olmayı başardı LİNKEDİN.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ülker' in 1 Nisan Şakası

Herkese merhaba arkadaşlar. Bu ilk yazımda güncel bir olayla ilgili eleştiri yapmak istedim. Konu, başlıktan da anlaşılacağı üzere "Ülker" firmasının bir süredir " #küçükkardeşolmak" hashtagi altında yürüttüğü sosyal medya kampanyası.  Kampanya dahilinde firmanın sosyal medya hesaplarından viral yayılma sağlanmak istendiği ortada. Viral yayılım sağlandı mı? Evet. Ama bu viral yayılım muhtemelen firmanın hedeflediği doğrultuda ilerlemedi, aksine aleyhine oldu.  Ülker bir süredir sosyal hesaplarında #küçükkardeşolmak tagiyle görsel içerikli bir çok öğe paylaşıyor. Aslına bakarsanız paylaşılan görseller takipçilerde merak uyandırdı, yayılım sağladı, ilgi çekti. Ancak 1 Nisan 2017 gecesi aynı tagle yayınlanan video firmanın bir çok olumsuz tepki almasına neden oldu. Bu olumsuz tepkilerin viral yayılımı kampanyanın tümünün yayılımından çok daha hızlı oldu. Hatta öyle ki; bu kısa sürede çeşitli Youtube kanallarında video analizleri vs dahi yapıldı. Aynı

İLETİŞİM YALNIZLIĞI

Ne Kadar Yalnızız Her geçen gün artan nüfusu ile birlikte yalnızlaşan bireylerin yaşadığı bir dünyaya gidiyoruz. İletişimin hızlandığı, dünyamızda ki mesafelerin kaybolmaya başladığı çağın fakına varır olduk. Kaybolan bir tek mesafeler olmadı dostluklar, arkadaşlıklar, komşuluk ilişkilerimiz yavaş yavaş bizleri terk etmeye başladı.  İletişim araçları yenidünyamızın komşusu, arkadaşı, dostu olama başladı.Sosyal paylaşım ağlarıyla sosyalleşmeye başladık,yeni arkadaşlar edindik, karşılıklı paylaşımlarda bulunduk.  Sevinçlerimiz sanal ortamda paylaştıkça çoğalmaya üzüntülerimiz ise paylaştıkça azalmaya bile başladı. Experian‘ın yeni araştırmasına göre internet kullanıcıları arasında sosyal medyanın yeri ayrı. Zira ABD, Birleşik Krallık ve Avustralya’daki kullanıcılar arasında yapılan araştırmaya göre internet başındaki her bir saatin yaklaşık üçte biri (%27) sosyal ağlarda geçiriliyor. Sosyalleşe sürecimize baktığımızda artan bir trend yakalamış görünüyoruz. Peki neden kendim

PR BAKIŞI

Bizim Penceremiz Hayatı güncel akışı içinde yaşarken yaptığımız gözlemleri mesleki penceremizden geçirerek her gün yeni mecraları, sizlere ulaştırılmak istenilen mesajları yeniden okumak, PR’cı gözlüğüyle değerlendirmek istedik. PR’a takılanlar ekibi olarak sizlerle yapacağımız paylaşımlardan biraz bahsetmek istiyorum. Hayatımızın bir bölümünü ayırdığımız televizyondan başlayalım. Her gün karşısına geçtiğimiz ekranda yüzlerce, binlerce mesaj ile karşı karşıya bırakılıyoruz. Peki, bunların ne kadar farkındayız? Ne kadar hayatımızdalar ve tercihlerimizi düşüncelerimizi nasıl şekillendiriyorlar? TV’lerimizin artık istemsizce olsa da sesini arka plandan aldığınız bir fondan fazlasını paylaştıklarını fark etmeniz için bizlerin kendi penceresinden ele alacağımız örneklerle maruz kaldığınız mesajları ortaya koymaya çalışacağız. İnternetin hayatımıza girmesi, bizim için veri sınırsızlığı, mesaj karmaşası, etki altına alınmak istenen hedef kitleler ile birlikte değerlendirilmek için so