Ana içeriğe atla

İLETİŞİM YALNIZLIĞI

Ne Kadar Yalnızız

Her geçen gün artan nüfusu ile birlikte yalnızlaşan bireylerin yaşadığı bir dünyaya gidiyoruz. İletişimin hızlandığı, dünyamızda ki mesafelerin kaybolmaya başladığı çağın fakına varır olduk. Kaybolan bir tek mesafeler olmadı dostluklar, arkadaşlıklar, komşuluk ilişkilerimiz yavaş yavaş bizleri terk etmeye başladı.
 İletişim araçları yenidünyamızın komşusu, arkadaşı, dostu olama başladı.Sosyal paylaşım ağlarıyla sosyalleşmeye başladık,yeni arkadaşlar edindik, karşılıklı paylaşımlarda bulunduk.  Sevinçlerimiz sanal ortamda paylaştıkça çoğalmaya üzüntülerimiz ise paylaştıkça azalmaya bile başladı.

Experian‘ın yeni araştırmasına göre internet kullanıcıları arasında sosyal medyanın yeri ayrı. Zira ABD, Birleşik Krallık ve Avustralya’daki kullanıcılar arasında yapılan araştırmaya göre internet başındaki her bir saatin yaklaşık üçte biri (%27) sosyal ağlarda geçiriliyor.
Sosyalleşe sürecimize baktığımızda artan bir trend yakalamış görünüyoruz. Peki neden kendimizi tüm bu iletişim araçları, sosyal ağların içerisinde yalnız hissediyoruz.Sanal hayat bizleri gerçeklikten uzaklaştırdı bize kendi yapay dünyamızı sundu.Sevdiklerimize sunmak istediğimiz zamanı ,onlarla yaşayacağımız anılarımızı her dakika ellerimizden hızla almaya başladı. İletişim araçlarının kontrolü  ellerimizde olduğunun fakında olmalı ve onların sanal dünyasında yalnızlaşmak yerine dünyamızdaki gerçek değerlerin farkına varmalı, zamanı değersizleştirmeden sanal oyuncakların elinde kurtarmalıyız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çizmelerimi çıkarayım mı? Sedye Kirlenmesin.

Herkese merhaba diyorum. PR'a Takılanlar olarak çıktığımız bu yolda ki ilk yazımda ülkemizde yaşanan, herkesi derinden yaralayan, acı bir olaydan kısaca bahsetmek istiyorum.

SOMA MADEN FACİASI
"Çizmelerimi çıkarayım mı? Sedye kirlenmesin" sorusunun akıllara kazındığı, boğazımızı düğüm düğüm eden bir faciadır.
Bence cinayet.

Soma maden faciası, 13 Mayıs 2014’ te meydana gelen bir maden kazasıdır. Soma Kömür İşletmeleri A.Ş. tarafıdan işletilen Eynez Ocağı’nda çıkan yangın sonucu gerçekleşmiştir.







Ülke tarihinin en büyük iş kazasıdır. Faciada 301 kişi yaşamını yitirmiş,90 dolayında kişi yaralanmıştır. Bunun yanında 255 eş dul, yaş ortalamaları 10 olan 432 çocuk yetim kalmıştır.

Kriz iletişimi iki boyutta ele alınabilir
Kurtarma Faaliyetleri Boyutu Şeffaflık Boyutu  Boyutları açıklarsak durum şöyleydi:

Şeffaflıktan uzak bir yaklaşım hakimdi. İlk andan itibaren açıklık yoktu. Ölü sayıları net olarak yansıtılmıyordu. Bir belirsizik ve kaos ortamı hakimdi. Olması gereken bir kurtarma…

Ülker' in 1 Nisan Şakası

Herkese merhaba arkadaşlar.
Bu ilk yazımda güncel bir olayla ilgili eleştiri yapmak istedim. Konu, başlıktan da anlaşılacağı üzere "Ülker" firmasının bir süredir "#küçükkardeşolmak" hashtagi altında yürüttüğü sosyal medya kampanyası. 



Kampanya dahilinde firmanın sosyal medya hesaplarından viral yayılma sağlanmak istendiği ortada. Viral yayılım sağlandı mı? Evet. Ama bu viral yayılım muhtemelen firmanın hedeflediği doğrultuda ilerlemedi, aksine aleyhine oldu. 

Ülker bir süredir sosyal hesaplarında #küçükkardeşolmak tagiyle görsel içerikli bir çok öğe paylaşıyor. Aslına bakarsanız paylaşılan görseller takipçilerde merak uyandırdı, yayılım sağladı, ilgi çekti. Ancak 1 Nisan 2017 gecesi aynı tagle yayınlanan video firmanın bir çok olumsuz tepki almasına neden oldu. Bu olumsuz tepkilerin viral yayılımı kampanyanın tümünün yayılımından çok daha hızlı oldu. Hatta öyle ki; bu kısa sürede çeşitli Youtube kanallarında video analizleri vs dahi yapıldı. Aynı şekilde  Türkiye'…

Neden Yabancı Dizi İzliyoruz ?

Merhaba sevgili ziyaretçilerimiz ve takipçilerimiz,
“PR’ın gözünden dünyaya bakış” açısıyla neden Türk dizilerini izlemeyi tercih etmediğimizden bahsetmek istiyorum. Çünkü son dört yıldır Türk dizilerinden kendimi soyutladım. Gerçekten yabancı yapım dizilerde  aradığınız bir çok tercih var bir kere dakikaları çok iyi şuan kaliteli muhteşem dizilerin süreleri 40- 45 dakika. Oyunculukları kaliteli. Ciddi bir emek ve para harcanıyor. Farklı türde farklı konularda diziler var. Türk dizileriyse hep aynı mantık bir kadın ve bir erkek sürekli tartışıyor ve sonra birbirlerine aşık oluyorlar. Dizi sürelerinin ve bölümlerin uzun olmasından dolayı senaristler, konu bulmada da  zorlanıyorlar. Uzun reklamlar araları var, Bu nedenle de izleyicinin dikkati dağılıyor, diziden sıkılıyor, kim kime ne demiş, kimin eli kimin cebinde tarzı olaylar izleyen kitleye bir şey öğretmiyor. “Şuan sesinizi duyar gibi oldum.” Türk dizileri içerisinde de beğenilen büyük kitleleri peşinden sürükleyecek dizilerimizde v…